Vânzările de mașini electrice noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 12% în luna mai comparativ cu anul precedent, în principal din cauza unei scăderi de 30% în Germania, conform datelor publicate joi.

Germania, cea mai mare piață de vehicule electrice (EV) din UE, a pus capăt anticipat subvențiilor pentru achiziționarea de EV-uri în decembrie, ca parte a unei înțelegeri bugetare de ultim moment pentru 2024. Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), vânzările de EV-uri au înregistrat acum o scădere de 16% de la începutul anului. 

În luna mai, Autoritatea Federală de Transport Auto din Germania (KBA) a raportat că a înmatriculat doar 29.708 vehicule cu motoare electrice (EV). Această cifră este cu 30,6% mai mică față de rezultatul din aceeași lună a anului trecut.

Agenția Internațională pentru Energie (AIE) consideră că creșterea continuă – liniară –  în adoptarea vehiculelor electrice este o realitate. Cu toate acestea, lucrurile stau complet diferit. Iar Uniunea Europeană tocmai a adăugat un obstacol în calea extinderii achiziției de vehicule electrice odată cu majorarea taxelor vamale pentru vehiculele fabricate în China. Comisia Europeană a decis majorarea taxelor de import a EV fabricate în China cu până la 38%, considerând că Beijingul acordă subvenții producției autohtone, sabotând producătorii europeni.

Producătorul american de mașini electrice Tesla a declarat săptămâna trecută că se așteaptă să crească prețul modelului său Model 3 fabricat în China atunci când măsurile UE vor intra în vigoare. Compania lui Elon Musk a înregistrat o scădere de 34,2% a vânzărilor în mai în UE.

Stagnarea actuală a pieței EV a fost anticipată de ani de zile, dar vânzările ar trebui să crească din 2025, când vor intra în vigoare noile ținte de emisii auto ale UE, a declarat joi grupul de campanie european Transport & Environment (T&E) într-un briefing.

Vehiculele electrificate - modelele complet electrice, hibride plug-in și hibride complete - au reprezentat 48,9% din toate înmatriculările de mașini de pasageri noi din UE în mai, în creștere de la 46,2% cu un an mai devreme.

În timp ce cota de piață a mașinilor complet electrice a scăzut la 12,5% de la 13,8% în mai 2023, cota de piață a hibridelor a crescut la 29,9% de la 25%.

Înmatriculările totale în UE pentru Volkswagen au crescut cu 1,6% în mai, în timp ce Stellantis și Renault au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de 6,9% și respectiv 5,4%.

Vânzările Toyota au crescut cu 13%, conform datelor.

Cele mai citite

  • Week

  • Month

  • All