Anunțate pentru prima dată la expoziția IAA din Hanovra, Germania, anul trecut, noile motoare pe biogaz de 13 litri sunt disponibile cu o putere de 420 CP sau 460 CP și utilizează componente din trenul de putere diesel Super de ultimă generație pentru a îmbunătăți potențialul lor de economisire a combustibilului.
Atunci când noile motoare sunt cuplate cu cutiile de viteză și punțile G25 ale Scania, testele au demonstrat că operatorii pot obține o economie de combustibil de până la 5% în operațiunile pe distanțe lungi.
Motoarele reprezintă o îmbunătățire a unităților de gaz de 13 litri din generația anterioară, cu creșterea puterii și pregătirea pentru a îndeplini cerințele viitoare.
Ola Henriksson, manager de produs senior pentru combustibili regenerabili la Scania Trucks, a declarat: „Combustibilii pe bază de biometan reprezintă soluția pentru clienții care doresc să înceapă o călătorie de decarbonizare fără întârziere. Motoarele noastre pe biogaz acoperă o gamă largă de industrii și aplicații."
O combinație tractor-remorcă de 40 de tone poate atinge distanțe de până la 1.800 km atunci când este specificată cu cele mai mari soluții de rezervoare Bio-LNG oferite.
Scania consideră că vehiculele pe biogaz vor juca un rol crucial în ajutarea industriei să se decarbonizeze și să renunțe la motorină, având capacitatea de a reduce emisiile de CO2 cu până la 90%. Infrastructura de gaze din Europa și Regatul Unit se extinde și devine mai matură rapid, datorită cererii tot mai mari.
Henriksson a adăugat: „Cu reducerile de CO2, manevrabilitatea și distanțele pe care le oferim acum, sunt convins că mai mulți clienți vor recunoaște ce soluție excelentă avem aici. „Există atât de multe avantaje evidente și practic deloc dezavantaje. Și șoferul poate beneficia, de asemenea, de un nivel de zgomot semnificativ mai scăzut.”