Planul Strategic al Public Power Corporation – PPC pentru România în perioada  2024-2026 este de accelerare a investițiilor la niveluri record. România este o țară cheie în planurile de dezvoltare ale PPC, ceea ce o face o destinație majoră a proiectelor de investiții planificate.

La nivel de grup, PPC are un portofoliu de proiecte de 18 GW pentru capacități de energie regenerabilă, din care o treime vizează România. Prin urmare, până în 2026, PPC se așteaptă să pună în funcțiune noi centrale de producție de energie verde în România cu capacități de circa 1,3 GW, care se vor adăuga celor existente, de circa 600 MW. Mai mult decât dublu față de nivelul atins în ultimii 15 ani de companiile preluate în România.

Capacitățile de producție de energie din surse regenerabile vor ajunge la un nivel record, de aproape 2 GW, ca urmare a creșterii investițiilor la niveluri fără precedent.

Grupul PPC și-a prezentat astăzi, la Londra, Planul Strategic pentru perioada 2024-2026. Ținta managementului este ca PPC Group să devină un lider energetic în regiune și un jucător important în Europa. Planul, care include operațiunile din România, se bazează pe o abordare holistică în jurul tranziției verzi, pe cei trei piloni: producția de energie curată; rețele modernizate și digitalizate; servicii centrate pe client.

România este o țară strategică în Grupul PPC și în regiune, permițând grupului să creeze un coridor energetic care să acopere Europa de Sud-Est, cu un potențial imens de creare de valoare și generare de sinergii, cu beneficii pentru toate țările.

Atractivitatea și potențialul de creștere al țării sunt ilustrate de estimările PPC la nivel macroeconomic. Grupul estimează că cererea de energie electrică a României va crește cu 10% până în 2030, ceea ce înseamnă că sunt necesare investiții suplimentare în surse curate de energie, pentru a stimula competitivitatea economiei. PPC se așteaptă ca puterea instalată în centralele de producție de energie electrică din România să crească cu 48% în acest interval, la satisfacerea cererii urmând să contribuie capacități noi de energie verde însumând 6,4 GW.

Rețelele de distribuție de energie electrică sunt un alt punct esențial pentru următorii trei ani. Pilonii cheie de transformare pentru zona de distribuție vizează modernizarea rețelei pentru creșterea capacității, pentru conectare de noi surse de energie regenerabilă, precum și electrificarea unor activități noi, de ex transportul. Investițiile vizează dezvoltarea de rețele inteligente, automatizate – toate acestea contribuind la creșterea rezilienței rețelelor și, în cele din urmă, la servicii mai bune pentru clienți. Pentru a realiza aceste ambiții, cadrul de reglementare este așteptat să sprijine niveluri mai ridicate ale investițiilor, se precizează în Planul Strategic prezentat de PPC.

În activitatea de furnizare, obiectivul este de a oferi un serviciu accesibil, inteligent, având componente cu valoare adăugată centrate pe client. Compania estimează că nivelul cotei sale în piața de furnizare va rămâne stabil la 18% până în 2026, în pofida concurenței sporite, în timp ce accentul va fi pus pe creșterea satisfacției clienților și îmbunătățirea activității companiei.

Această strategie de dezvoltare urmează să genereze o creștere semnificativă a profitabilității în perioada 2024-2026, nivelul EBITDA fiind estimat să urce de la 1,5 miliarde de euro (luând în calcul o bază pro forma pentru operațiunile din România) în 2023 la aproximativ 2,3 miliarde de euro în 2026, operațiunile din România având o contribuție de aproximativ 20% în această perioadă.

În concluzie, modelul integrat al PPC este bine poziționat în tranziția energetică, concentrându-se pe misiunea sa principală de a construi rețele, surse regenerabile și active flexibile pentru a-și servi clienții. România va juca un rol esențial în regiune și în planurile de dezvoltare ale grupului, potrivit unui comunicat transmis de Grupul de companii PPC în Romania.

Grupul PPC: Ținta EBITDA este de 2,3 miliarde de euro pentru 2026 și dublarea EBITDA la 3 miliarde de euro în 2030

Prezentăm comunicatul de presă al grupului PPC – Capital Markets Day PPC 2024:

Având viziunea de a deveni un jucător important în domeniul energiei curate, infrastructurii critice și serviciilor în Europa de Sud-Est, Grupul PPC a prezentat la Londra planul său strategic pentru perioada 2024-2026. Planul se bazează pe o creștere financiară robustă, investiții profitabile în Grecia și în țările din Grup, valorificarea oportunităților tranziției verzi, o abordare centrată pe client, tehnologie și parteneriate.

Bazându-se pe fundația solidă construită în ultimii ani, în pofida crizelor consecutive și a unui mediu extern volatil, Grupul PPC continuă planul său de transformare, cu obiective ambițioase pentru următorii trei ani.

Pentru perioada 2024-2026, Grupul PPC își propune:

•         Creșterea capacității instalate cu un ritm de 18% anual, reconfirmându-și totodată intenția de a renunța la toate unitățile pe bază de cărbune până în 2026.

•         Majorarea capacității instalate din surse regenerabile la peste 2/3 din capacitatea totală instalată la nivelul anului 2026, față de 43% în prezent, concomitent cu investiții în stocarea de energie. Prin aceste investiții, Grupul PPC își propune să ajungă la un nivel de 8,9 GW de capacități de producție din surse regenerabile până în 2026.

•         Realizarea unor investiții totale de 9 miliarde de euro în următorii trei ani, în principal în surse regenerabile de energie, modernizarea rețelelor și activități noi, în urcare cu 130% față de perioada 2021-2023, proiectele urmând să fie finanțate în principal prin fluxurile de numerar operațional ale Grupului și într-o măsură mai mică din credite, din care 80% au fost deja angajate.

•         Extinderea în Europa de Sud-Est, valorificând oportunitățile de creare de valoare prin legăturile între țări, în cadrul coridorului energetic creat de Grup.

•         Intrarea pe noi piețe relevante, cum ar fi rețelele de fibră optică și dezvoltarea în continuare a noilor activități care au fost deja inițiate, cum ar fi domeniul mobilității electrice.

•         Angajamentul față de creșterea sustenabilă prin reducerea cu 74% a emisiilor de CO2  [din categoriile Scope 1, 2, 3 (cat. 3)] precum și prin reducerea emisiilor Scope 3 cu 42% în 2030 (față de anul de referință 2021 ), precum și atingerea țintei Net Zero până în 2040.

•         Obținerea unei creșteri anuale a EBITDA de 15% în următorii trei ani. Ținta de EBITDA de 1,5 miliarde de euro stabilită în planul strategic anterior a fost atinsă cu doi ani în avans. EBITDA Grupului este de așteptat să ajungă la 2,3 miliarde de euro în 2026 (cu 35% mai mult față de ținta de 1,7 miliarde de euro stabilită anterior pentru 2026). Pentru 2030, Grupul își propune să atingă un nivel al EBITDA de 3 miliarde de euro.

•         Raportul datorii nete/EBITDA este estimat la 3,3x, sub pragul maxim stabilit de conducere, în pofida investițiilor semnificative.

•         Restabilirea politicii de dividende după aproape 10 ani, cu distribuirea dividendelor în fiecare an, începând cu o rată de 35% din profitul net, ce urmează să crească până la 55%.

Președintele și CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis, a remarcat: „Noul Grup PPC pe care în construim este internațional, robust, centrat pe client și modern pentru a crea valoare în mod sustenabil pentru toate părțile interesate. Perioada 2024-2026 va fi una de investiții de 9 miliarde de euro, creând valoare pentru Grup și valoare adăugată pentru clienți, acționari, angajați și mediu în toate țările în care activăm. Cu noul nostru plan de afaceri, Grupul PPC este poziționat strategic în domeniul tranziției verzi. Infrastructura verde și instrumentele pe care le creăm vor permite clienților noștri să profite de beneficiile viitorului energiei curate și de posibilitățile sale în noua eră a electrificării. Urmărim continuu să fim prima alegere a clienților noștri, nu din obișnuința acestora, ci pentru calitatea de a fi cea mai modernă, ecologică și prietenoasă cu clienții companie din întreaga regiune. Suntem cea mai importantă companie de energie curată din Europa de Sud-Est, cu un rol de lider într-un mediu energetic internațional foarte competitiv. Construim pe bazele succesului din ultimii ani și a renașterii companiei. Ne propunem să creștem în mod responsabil și cu prudență la nivel financiar, pentru a ne asigura că Grupul PPC își va îndeplini în mod eficient rolul esențial în toate țările în care operează.”

PPC este cea mai importantă companie de utilități electrice din Europa de Sud-Est, cu activități în domeniul producerii, distribuției, operării de rețele și vânzării de produse și servicii energetice avansate în Grecia, România și Macedonia de Nord.

PPC are o capacitate totală instalată de 10,7 GW, constând din centrale termice, hidro și din surse regenerabile cu o producție anuală totală de peste 20TWh, în timp ce în segmentul de distribuție, baza totală de active reglementate se ridică la aproximativ 4,3 miliarde de euro.

Grupul PPC este principalul furnizor de energie electrică din Grecia și România, deservind 8,7 milioane de clienți în total, furnizând peste 35 TWh de energie și o gamă largă de produse și servicii energetice


Cele mai citite

  • Week

  • Month

  • All